کناف یزد چیست

کناف یزد یکی از تولید کننده های مطرح گچبرگ های ساختمانی در ایران میباشد که به وسیله علم ساختمانی پیش ساخته پا با این عرصه نهاده است عمده تولیدات کناف یزد مربوط به مصلاح گچی بوده که گچبرگ نیز یکی از محصولات مطرح این شرکت بوده و یکی از تامین کننده های سیستمهای درایوال ( خشک ) به شمار می اید.

ویژگی گچ در گچبرگ کناف یزد :

گچ غیر قابل احتراق است و می تواند گسترش آتش را تا 4 ساعت به تاخیر بیاندازد. سنگ گچ در این مورد به عنوان مانع آتش سوزی عمل می کند و در نتیجه آسیب های جانی و مادی را کاهش دهد.
گچبرگ کناف یزد عایق صوتی می باشد و تاثیر زیادی در جلوگیری از آلودگی صوتی را دارد مانند آلودگی صدا بین اتاق ها و یا در سقف بین واحد بالایی و پایینی.
گچبرگ کناف یزد عایق حرارتی نیز میباشد و در صورتی که با الیاف پشم سنگ در بین دیوار خشک کناف ترکیب شوند عایق حرارتی مناسبی بین دیوار ها و سقف ها ایجاد میکنند.
ویژگی دیگر گچبرگ کناف یزد کنترل حرارت و رطوبت اتاق ها میباشد به صورتی که رطوبت حاصل زیاد هوا را در خود جذب کرده و دوباره ازاد میکند و تاثیر به سزایی در کنترل حرارت اتاق را دارد.
خود گچ ویژگی های زیادی دارد که در گچبرگ کناف یزد مورد استفاده قرار گرفته به صورت خلاصه به چنید ویژگی دیگر اشاره میکنیم :
مقاومت گچ در برابر ضربه و فشار، اجرای سریع ساخت و ساز مانند دیوار و سقف و صرفه جویی در زمان و وقت اجرا، انعطاف بالا در اجرا و ساخت اشکال دکوراتیو در دیوار و سقف مانند انواع دور باکس ، نور مخفی ، دور لوستری ، پشت ال سی دی و انواع دکوراتیو دیگر.

رنگ پذیری کناف یزد

فرایند رنگ زدن گچبرگ چه در سقف و چه در دیوار هایی که به عنوان کاذب و جدا کننده از ان در محل زندگی و محل کار استفاده شده یک فرایند دقیق و حرفه ای میباشد که با اصول دقیق باید انجام گیرد.
فرایند قبل از رنگ زدن گچبرگ کناف یزد ، خیلی مهم بوده و باید با اصول زیر سازی خاص این سیستم انجام گیرد ، استاندارد های تایین شده که با تجربه سالیان دراز انجام گرفته است ( درزگیری ، بتونه کاری، زیرسازی ، ماستیک ، روغن کاری ) و بعد رنگ مورد نیاز روغنی و یا پلاستیکی .
به همین منظور فرایند رنگ گچبرگ به وسیله متخصص این کار انجام میگیرد و شایان ذکر هست که نوع گچبرگی که در منزل اجرا شده هم تاثیر زیادی در کیفیت اجرای رنگ دارد . کیفیت گچبرک و کاغذ روی گچبرگ این موارد شامل رنگ پذیری اصولی میباشد.

ویژگی های گچبرگ کناف یزد

علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه های انتقال مصالح ، در زمان نصب و اجراء سریع نیز صرفه جویی میشود.

  1. نسوز و مقاومت بالا در برابر حریق
  2. مقاوم در برابر ضربه
  3. مونتاژ دوباره بعد از باز کردن دوباره گچبرگ
  4. رنگ پذیری بالا و رنگ زدن در چندین مرحله بعد از مدت ها
  5. عمر بالا ، بدون خورگی
  6. مقاومت بالا در برابر رطوبت
  7. انعطاف پذیری در دکوراسیون و سبک
  8. قابلیت رنگ پذیری در هر شرایط و با هر رنگی
گچبرگ  معمولی RG ین نوع گچبرگ (کناف یزد )  با ضخامت 12.5 میل برای مصرف در انواع سقف های کاذب پوششی و دیوارهای پوششی و جدا کننده مورد استفاده قرار میگیرد.
نوع 9 میل این نوع گچبرگ نیز برای مصارف دکوراتیو در سقف و دیوار ( نور مخفی ) مورد استفاده قرار میگیرد.
گچبرگ MR این نوع گچبرگ به دلیل استفاده از موادی که مقاومت در برابر رطوبت را دارا است به نام mr کد گذاری شده است و بیشتر در سقف های آشپزخانه و سرویس بهداشتی به دلیل رطوبت محل ، اجرا میگردد و روکش کاغذ این گچبرگ به رنگ سبز میباشد .
گچبرگ FR گچبرگ برگ هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها حاوی الیاف شیشه می باشد. گچبرگ مقاوم در برابر حریق در محل هایی که نیاز به محافظت در برابر حریق وجود دارد (مانند پوشش ستـون ها و تیـرهای فولادی) مورد استفـاده قرار می گیرند. این صفحات دارای روکش صورتی رنگ بوده است.
گچبرگ MF گچبرگ هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها حاوی الیاف شیشه و مواد مقاوم در برابر رطوبت می باشد.گچبرگ مقاوم در برابر حـریق و رطوبت در محیط هایـی که به طور همزمان خـواص مقـاومت در برابر حریق و رطوبت مورد نیاز باشد (مانند چاه های تأسیساتی)، مورد استفـاده قرار می گیرند. این صفحـات دارای روکش سبز رنگ بوده است.

 

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *